اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:6 /2/1386

بازدید کنندگان :  25 نفر

 کد:10727

چاپ خبر

عنوان خبر : حمایت آیت الله نوری همدانی ازطرح مبارزه بابدحجابی

»آيت‌الله نوري همداني در ديدار با جمعي از فضلا و طلاب اظهار داشت: علت انحطاط و عقب‌ماندگي مسلمين دوري آنها از معارف ناب اسلامي است.

 مركز خبر حوزه علميه قم گزارش داد: آيت‌الله نوري همداني در جمع عده‌اي از فضلاي حوزه علميه و طلاب مدرسه علميه كرماني‌هاي قم افزود: اهتمام به تحصيل علم و كسب معارف ديني از شاخصه‌هاي سعادت بشري، مورد توجه اسلام است.

وي با استناد به متون ديني، طالبان علم را هدايتگران جامعه بشري به سوي نيكبختي ناميد.

اين مرجع تقليد اخلاص را مهمترين عامل موفقيت در تحصيل علوم ديني دانست و افزود: جويندگان علم بايد در مسير حركت عملي همواره اخلاص داشته باشند تا علم و دانش اندوزي آنها بركت پيدا كند، اگر كسي علم را براي دنيا و كسب مقامات دنيوي تحصيل كند، سبب خودبيني، تكبر و دوري از رحمت و بركت خدا مي‌گردد.

استاد دروس خارج فقه و اصول حوزه علميه، شناخت زمان را از عناصر موفقيت طلاب علوم ديني دانست و خاطرنشان كرد: كسي كه به عصر و زمان خود آگاه باشد در مسير تند بادها و حوادث هرگز دچار اشتباه و لغزش نخواهد شد.

وي علت انحطاط و عقب‌ماندگي مسلمين را دوري از معارف ناب اسلامي عنوان كرد و گفت: نبود حكومت و قدرت منسجم اسلامي سبب تضعيف مسلمانان و خود باختگي آنان در برابر غرب گرديد.

آيت‌الله نوري همداني در پايان بيان داشت: امام راحل با قيام خود عزت و عظمت را به اسلام بازگرداند و موج عظيم اسلام‌خواهي را در دنيا ايجاد كرد.

وي همچنين در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با تمجيد از عملكرد نيروي انتظامي در مبارزه با مفاسد اجتماعي بويژه پديده زشت بدحجابي، خواستار توجه بيشتر مردم و مسئولين براي رفع اين معضل شد.

آيت‌الله نوري همداني امر به معروف و نهي از منكر را از شاخص‌ترين احكام دين اسلام براي تحقق سعادت بشر دانست و اظهار داشت: اسلام عنايت ويژه‌اي به محيط و فضاي سالم زندگي دارد، لذا اگر محيط آلوده و فساد شيوع يابد، جامعه به تدريج بيمار مي‌شود.

اين مرجع تقليد، با بيان اينكه امر به معروف و نهي از منكر بارزترين سازوكار رفع آلودگي اجتماعي است، تصريح كرد: امر به معروف و نهي از منكر ، روش انبياء و صالحان بوده و نقش محوري در هدايت جامعه به عهده دارد و امنيت سياسي، فكري، اقتصادي و اجتماعي جامعه در سايه توجه به اين مهم است.

وي توجه به امور معنوي بشريت را از ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي برشمرد و با تأكيد بر بهره‌گيري از روش‌هاي اصولي در اعمال فريضه امر به معروف و نهي از منكر گفت: براي مبارزه با مفاسد اجتماعي و اخلاقي بايد فرهنگ‌سازي صورت گيرد و به تدريج جامعه را با عناوين مترقي فرهنگ اسلامي آشنا كرد.

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی