اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:9 /12/1385

بازدید کنندگان :  127 نفر

 کد:9839

چاپ خبر

عنوان خبر : برگزاری همايش «مخ‌ها تعطيل»

»به ابتكار اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان خراسان رضوي، نخستين همايش علمي «مخ‌ها تعطيل» ويژه دانش‌آ‌موزان دختر برگزار شد.

بگزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل دفتر مركزي اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان، همايش علمي «مخ‌ها تعطيل» با هدف انگيزه ‌دادن به دانش‌آموزان براي ايجاد فعاليت‌هاي فكري و علمي با حضور بيش از 800 دانش‌آموز دختر مقاطع متوسطه مشهد مقدس برگزار شد.
بر‌اساس اين گزارش، مسئول اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانش‌آموزان خراسان رضوي در اين همايش گفت: ايران با توجه به سابقه درخشان برتري‌هاي علمي‌ در تاريخ اين كشور، امروز با اقتدار به گذشته و با داشتن منابع غني استعداد‌هاي فكري و هوشي، با سرعت در حال حركت در ميدان فتح‌ قله‌هاي علمي است.
علي حامد مقدم تصريح كرد: باور اين حقيقت كه «ما مي‌توانيم» از جمله جملات مهم امام خميني (ره) در اوايل انقلاب اسلامي بود كه ما هميشه به اين باور اعتقاد داريم. اكنون اولويت اول كشور همان نهضت علم در فضاي جهاد علمي فرهنگي است و دانش‌آموزان به عنوان كساني كه زيرساخت‌هاي اين حركت را مي‌سازند، بايد در شروع اين مسير نقش حساس و كليدي خود را ايفا كنند.
وي افزود: برخلاف تبليغي كه عليه نسل سوم مبني بر ناز پرورده بودن و حساسيت‌ داشتن به تحمل سخت شده است، اگر به اين نسل ميدان كار و فعاليت بدهيم تا احساس كند كه واقعاً در بازي نقش محوري دارد، سختي‌ها و كمبود‌ امكانات را تحمل مي‌كند و به تحمل سختي حساسيت نشان نخواهد داد.
براساس اين گزارش، جنبش دانش‌آموزي ايران اسلامي بيانيه‌اي به اين همايش دانش‌آموزي ارسال داشته است.
در بخشي از اين بيانيه آمده است: جنبش علمي و توليد آن ضمن اين‌كه مسيري براي توليد و پيشرفت علم است، اصل اساسي و مهم در استقلال كشورمان محسوب مي‌شود.
همچنين دشمنان اين كشور بدانند حتي اگر زير‌ سخت‌ترين فشارها قرار گيريم، از حقوق مسلم خود، دستيابي به همه علوم از جمله انرژي هسته‌اي صرف‌نظر نخواهيم كرد.
اين بيانيه مي‌افزايد: ما دانش‌آموزان در راستاي سخنان رهبر عالي‌قدر در جهت رسيدن به جنبش نرم‌افزاري، توليد علم بومي در سنگرهاي فرهنگي و علمي خود يعني مدارسمان گام بر مي‌داريم و براي رسيدن به اين هدف بزرگ از هيچ تلاشي دست نخواهيم كشيد.

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی