اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:16 /11/1385

بازدید کنندگان :  68 نفر

 کد:9424

چاپ خبر

عنوان خبر : آغازمجددفعالیتهای عبدالمالک ریگی

»جوان شرور 24 ساله اي كه با حمايت امريكا به تشكيل يك گروهك تروريستي دست زده و در يك سال اخير تعدادي عمليات خرابكارانه در منطقه جنوب شرقي كشور انجام داده، مسئوليت به شهادت رسانيدن 4 تن از پرسنل نيروي انتظامي زاهدان در پنج شنبه گذشته را برعهده گرفته است.

 اين فرد شرور كه در پاكستان اقامت داشته و به نام "عبدالمالك ريگي" معروف است، سال گذشته نيز 9 تن از پرسنل نيروي انتظامي مستقر در مرز ايران و پاكستان را به گروگان گرفته و مدت اندكي پس از آن دست به جنايت تاسوكي زده بود.

بنابراين گزارش، شرور مذكور كه با ادعاي تجزيه طلبي و مخالفت با حكومت ايران به دليل اعدام منافقين اقدام به عمليات تروريستي عليه تعدادي از مردم عادي جنوب شرق كشور و مأموران انتظامي مي نمايد، پيش از اين اذعان كرده بود: از امريكايي ها براي اين مبارزه و جهاد پول مي گيرد و در اين راه شهيد خواهد شد! اين در حاليست كه ريگي در ميان ساكنان و طوايف مختلف استان سيستان و بلوچستان به جنايتكاري بي دين و راهزن مزدور اجانب شهرت داشته و به هيچ يك از اصول و تكاليف اسلامي التزام و حتي تظاهر نشان نمي دهد.

با اينكه پس از مدتي از ماجراي تاسوكي از اين شرور خبري نبود وي در 3-2 ماه اخير و با پمپاژ دلارهاي امريكايي بار ديگر فعاليت خود را از سر گرفته و چند عمليات تروريستي را سامان داده است. بمبگذاري مقابل استانداري سيستان و بلوچستان، حمله به پاسگاه هنگ و مورتان، حمله به اتوبوس مسافربري در محور ايرانشهر به بم و غارت اموال مردم از جمله عملياتهاي اخير اين شرور مورد حمايت امريكاست. وي همچنين تهديد به انجام عمليات خرابكارانه با نام «اقتدار 2» در تهران نموده است.

با اينكه محل اقامت اين شرور و باند وي در ايالت "صالحين" پاكستان، مشخص مي باشد، نيروهاي نظامي و امنيتي پاكستان تا به حال نسبت به دستگيري اعضاء اين گروهك و جلوگيري از ساماندهي عمليات تروريستي عليه ايران از خاك پاكستان اقدامي صورت نداده اند. گفته مي شود يكي از محورهاي مهم مذاكرات دكتر احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران و پرويز مشرف رئيس جمهوري پاكستان در روز جاري، تأكيد بر ضرورت عدم تكرار موارد مشابه و هشدار جدي احمدي نژاد به مشرف بوده است. با اين حال پشتيباني امريكا از اين گروهك تروريستي، مانعي بزرگ در برابر مشرف رئيس جمهور پاكستان است تا حتي چنانچه وي مايل به انجام اين كار باشد، دولتي كه در پيروزي كودتا و روي كارآمدن او نقش مستقيم داشته است، چنين اقدامي را برنتابد.

3 روز پيش، سردار محمد غفاري فرمانده قرارگاه عملياتي فتح نيروي انتظامي سيستان و بلوچستان به شدت از پاكستان به دليل بي عرضگي در كنترل مرزها انتقاد كرده بود: «ما از شهادت باكي نداشته و هميشه آماده جانفشاني در مسيري كه انتخاب كرده‌ايم، هستيم. ده‌ها نفر از شما به دست رزمندگان انتظامي و قرارگاه به هلاكت رسيده و يا توسط دستگاه قدرتمند قضايي به دار مجازات آويخته شده‌اند. از امروز به اشرار مي‌گويم با خودروي استيشن تويوتا در سطح شهر و منطقه تردد مي‌كنم و شما عرضه شليك كردن به اين خودرو را نخواهيد داشت. تمامي نيروهاي استان با آمادگي كامل از امروز عملياتهاي مقتدرانه‌تري عليه اشرار و قاچاقچيان انجام خواهند داد تا انتقام خون شهداي مظلوم را بگيرند. تا كي بايد در برابر ناامني مرزهاي پاكستان كه عرضه اداره كردن كشورشان را ندارند و محل سكونت اشرار شده است، سكوت كرد.»

علاوه بر پشتيباني مالي امريكا از ريگي، رسانه هاي بيگانه اعم از مكتوب و شنيداري نيز سعي در نماياندن چهره اي مبارز! از اين تروريست دارند. راديو امريكا تاكنون 7 مصاحبه با وي ترتيب داده است. همچنين پس از جنايت تاسوكي، سايت اينترنتي روز ارگان اپوزيسيون فراري اصلاح طلبان در گفتگويي با اين شرور وي را موجودي دوست داشتني و اقدامات وي را طبيعي و واكنشي به حاكميت و برخوردهاي ظالمانه آن! توصيف كرده بود: «صدايش، رنگي از کوه هاي بلوچستان داشت، قهوه اي، خسته و خشمگين. به آرامي پرسيدم: مي توانم با گروگان ها هم صحبت کنم. بعد از سکوت کوتاهي گفت: بله. 6 ساعت ديگر تلفن کنيد.»

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی