اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:16 /11/1385

بازدید کنندگان :  8 نفر

 کد:9414

چاپ خبر

عنوان خبر : دیدارعبدالعزیزحکیم باولی امرمسلمین

»آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر انقلاب اسلامي، امروز در ديدار سيدعبدالعزيز حكيم رئيس‌ مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق، روابط دو ملت ايران و عراق را بسيار مستحكم دانستند و تاكيد كردند: پشتوانه اين روابط، ارتباطات ديني، فرهنگي و تاريخي ديرينه ميان دو ملت و مرزهاي طولاني دو كشور است و جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان حفظ تماميت ارضي، امنيت ، پيشرفت توسعه و آباداني عراق است.
ايشان با اشاره به تلاش آمريكا براي خدشه وارد كردن به اين روابط ريشه‌دار، افزودند: سياست جمهوري اسلامي حمايت از دولت عراق است و مردم اين كشور اعم از شيعه و سني و كرد، تركمان و عرب بايد هوشياري، وحدت، انسجام و يكپارچگي خود را بيش از پيش حفظ كنند.
آيت‌الله خامنه‌اي تاكيد كردند: اگر ملت و دولت عراق يكپارچگي و همكاري‌هاي خود افزايش دهند ديگر بهانه‌اي براي حضور اشغالگران در عراق باقي نمي‌ماند و آنها بايد از اين كشور خارج شوند.
رهبر انقلاب اسلامي با ابراز تاسف از كشتار مردم بيگناه عراق اعم از شيعه و سني، لزوم حمايت همه گروه‌ها و جريانهاي عراقي را از دولت آقاي مالكي براي مقابله با ناامنيها يادآور شدند و خاطرنشان كردند: حضور اشغالگران در عراق يكي از علتهاي اصلي ناامني در اين كشور است.
آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با تجليل از نقش مرجعيت در عراق، به نزديك بودن سالگرد حادثه ناگوار هتك حرمت مرقد مطهر دو امام بزرگوار در سامرا اشاره كردند و افزودند: اين حادثه تلخ نبايد به فراموشي سپرده شود ضمن آنكه مجرم اصلي در اين ماجرا آمريكا بود زيرا تروريستها در مقابل چشم نظاميان آمريكايي اين اقدام توهين‌آميز را مرتكب شدند.
در اين ديدار آقاي سيدعبدالعزيز حكيم رئيس‌ مجلس اعلاي انقلاب اسلامي عراق گزارشي از آخرين اوضاع و تحولات اين كشور ارايه و از كمكهاي جمهوري اسلامي ايران به دولت و ملت عراق و نقش سازنده ايران قدرداني كرد و گفت:
حضور بسيار پرشكوه و گسترده مردم عراق در عزاداريهاي دهه اول محرم و به ويژه مراسم روزهاي تاسوعا و عاشورا نشان از هوشياري و حضور در صحنه مردم عراق دارد كه اين حضور مردم پشتوانه خوبي براي دولت اين كشور است.
وي در تشريح اقدامات دولت آقاي مالكي براي مقابله با ناامني‌ها گفت: دولت عراق با ارايه طرحي تلاش مي‌كند با در دست گرفتن وظايف امنيتي و ايجاد ثبات و خدمات و تسهيلات گوناگون به مردم عراق ارايه كند تا مشكلات معيشتي مردم نيز به تدريج برطرف شود./ایرنا

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی