اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:26 /2/1386

بازدید کنندگان :  243 نفر

 کد:11200

چاپ خبر

عنوان خبر : گزارش جالب یک خبرنگار از مخفی گاههای سری حزب الله

»روزنامه کریستین ساینس مانیتور روز گذشته مقاله‌ای به قلم نیکولاس بلانفور منتشرکرد که در آن به توصیف بازدید خود از یکی از مخفی‌گاههای حزب الله لبنان پرداخته است.
این بازدید که در نوع خود بی نظیر بوده ، ازیک پناهگاه حزب الله لبنان که در طول جنگ 33 روزه در تابستان گذشته از طریق آن موشک به شمال اسرائیل پرتاب می‌شد ،صورت گرفته است.
نویسنده مقاله گفته است: از زمان پایان جنگ حزب الله و اسرائیل جستجوی خود برای پناهگاه های حزب الله لبنان را آغاز کرده است هرچند این کار بسیار خسته کننده و یاس آور بوده است.
وی می‌گوید:‌این اماکن و محلهای پرتاب موشک کاملاً محرمانه و سرّی ساخته و سپس به شکل هوشمندانه‌ای ورودی‌های این پناهگاهها را که در طول مرزهای اسرائیل است پوشانده بودند.
وی می‌افزاید :‌این بازدید علاوه بر ماجراجویی ، "خطرناک" هم بود، چرا که امکان داشت حزب الله بعد از ترک این پناهگاهها آنرا مین‌گذاری کرده باشد.
او که در ماه مارس موفق شده بود به یک نقشه دسترسی پیدا کند ( از بعضی ها که اسم آنها را نمی‌گوید) توانست داخل یکی از این پناهگاهها شود. طول این پناهگاهها 200 متر بوده که با علامتگذاری توسط Gps بعد از آن به سادگی می‌توانند آن را بیابند.
قسمت بیرونی پناهگاه کاملاً پوشیده شده با رنگ سیاه بود تا اشعه خورشید را بازتاب ندهد اما دیوارهای داخلی سفید بودند تا روشنایی داخل بیشتر شود.
به گزارش این نویسنده ، با وجود اینکه نیروهای سازمان ملل در همان محل مستقر بودندتا قبل از دو هفته پیش هیچ کس از وجود چنین پناهگاهی باخبر نبوده است .
نیروهای حزب الله هیچ ردی برجا نگذاشته‌اند که بتوان فهمید چگونه پناهگاه خاکبرداری شده است و یا خاک آن که احتمالاً بالغ بر صدها تن بوده ، به کجا برده شده است .
این خبرنگار می‌گوید:‌به نظر او حزب الله این پناهگاه ها را از 6 سال پیش ساخته است اما جهان به اهمیت و پیشرفته بودن آن پی نبرد ، مگر بعد از جنگ اخیر لبنان.
و ی می افزاید: اسرائیل قدرت ارتش خودش را به درستی ارزیابی نکرده بود و این چیزیست که بهای گرانی برای آن پرداخت.
نکته جالب اینکه یک هواپیمای تجسسی بدون سرنشین اسرائیلی که مدام بالای سر این خبرنگار و سه همراهش در پرواز بود،‌ وقتی آنها وارد تونل شدند نتوانست محل مخفی‌گاه را ردیابی کند.

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی