اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:13 /2/1386

بازدید کنندگان :  216 نفر

 کد:10865

چاپ خبر

عنوان خبر : هاشمی رفسنجانی: جمهوری اسلامی حکومت آخوندی نیست

 

 

»انسان به خاطر دمیدن روح خدایی وبه همین دلیل امکان پیداکردتا خدایی کرده وکارهای خالق را انجام دهد.

بگزارش البرزرئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درششمین گردهمایی اتمه جمعه وجماعات غرب استان تهران بااعلام این مطلب گفت : موجودات بی شماری درهستی توسط خالق متعال آفریده شده انداما این انسان است که موردتوجه خداوندقرارگرفته ومحوریت منظومه شمسی رابه خوداختصاص داده است .

حجه الاسلام اکبرهاشمی رفسنجانی افزود: دراین میان عالمان ومومنین به خداوند ازجایگاه والاتری برخورداربوده وازمسوولیت بیشتری نیزبرخوردارهستند.

وی اصالت های متعالی را درچهره دین متصورگشته وتصریح کرد: اصالت دینی چهره ای دیگربه عالمان اسلام بخشیده ومردم ازروحانیت رابخاطرزبان دینی شان انتظاری فراتردارند.

وی کاملترین مرکزعلوم انسانی راقرآن کریم معرف کرده وافزود: این روحانیت است که ازصدراسلام تاکنون نقش بی بدیلی درتربیت انسانها وحفظ ارزشهای متعالی آن ازخودبه نمایش گذاشته است .

هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: درطول نیم قرن اخیرروحانیت درجامعه ایران پویایی وکارآمدی کم نظیری را درصفحات تاریخ ثبت نموده واین بدلیل عجین شدن بامتن وتوده مردم وطبقات تشکیل دهنده جامعه بوده است .

وی گفت :اگرچه دربرخی دورانها گاهی روحانی متقدری پیدا شده ومناسب رسمی نیزداشته ولی آنچه به معنای خاص کلمه میتوان به آن اشاره کردمردمی بودن روحانیت است که این امتیازبزرگی برای ایشان بشمارمیرود.

وی عنوان حکومت آخوندی را برای نظام اسلامی ناحقی روا شده به جمهوری اسلامی دانسته تصریح کرد: مردم در تمام مسائل سياسي, اجتماعي‌‏, شخصي و مشكلات روحي و رواني به روحانيت پناه مي‌‏برند. در مواقع مختلف تاريخي هر وقت حكومت‌‏ها به مردم فشار آورده‌‏اند، خانه علما جايگاه امني براي مردم بوده است و هر جا بين قدرت و مردم نزاع بوده است، روحانيت طرفدار مردم بوده است.»
نائب رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح‌‏كرد: «روحانيت در كشاكش تاريخ، كنار مردم ايستاده است و نوعا در خطرناك‌‏ترين نقطه حركت مردمي يعني پيشوايي حركت بوده‌‏اند. در طول تاريخ به خصوص در تاريخ ايران، هنگام نفوذ خارجي‌‏ها و سلطه استعمار روحانيت با نفوذ و سلطه خارجي مقابله كرده و در مقابل آن قرار گرفته است و گاهي هم در جنگ‌‏ها شركت كرده و شهيد داده است. حركت واقعي عليه نفوذ استعمار در ايران با پيشتازي روحانيت است و هر جا كه بن‌‏بست به وجود آمده و طلسمي به وجود آمده، روحانيت آن را شكسته است.»
وي گفت‌‏: «استكبار در عصر ما به فكر افتاده است كه چرا اين مساله وجود دارد. آنها متوجه شده‌‏اند اگر روحانيت در بين مردم مقبوليت دارد، به خاطر دين است و اگر دين عزت نداشته باشد روحانيت هم نفوذ نخواهد داشت.»
هاشمي‌‏رفسنجاني با بيان اينكه «اصول دين در مردم ايران عميق و ريشه‌‏دار است و مثل شيره جان براي تمامي انسان‌‏هاست»، ادامه داد: «ما اصالت را به دين مي‌‏دانيم و اگر هم روحاني حساب خودش را از دين خارج كند، آن وقت چيز ديگري غير از روحاني است. البته منظورم آن نيست منظور كساني كه لباس روحاني ندارند، كم كنيم و چه بسا بسياري از دانشگاهيان و مسوولان ما وجود دارند كه در خدمت دين هستند.»
وي افزود: «مردم صنف روحانيت را به خاطر دين مي‌‏شناسند كه اين مسووليت عظيمي را براي روحانيت به وجود آورده است و از وقتي كه برنامه‌‏هاي استعماري براي در مملكت ما پياده شد، استعمار هميشه به فكر اين بوده است كه اين سد بزرگ را از پيش روي خود بردارد.»
هاشمي‌‏رفسنجاني با اشاره به سوابق مبارزاتي مردم ايران و روحانيت از سال 42 تا انقلاب سال 57، گفت: «وقتي كه محمدرضا شاه انقلاب شاه و ملت را راه انداخت، امواجي سهمگين از تبليغات مردم را تحت فشار قرار داد اما طلبه‌‏هاي روحاني توانستند نقطه‌‏ مقابل اين تبليغات را در مساجد تقويت كنند و در نهات اين مساجد بودند كه پيروز شدند.»
وي تاكيد كرد: «بر خلاف آنچه كه كساني طراحي كرده بودند دين از زندگي مردم بيرون برود، امروزه دين به صورت قوي‌‏تر و ساماندهي شده وارد زندگي مردم شده است و در قانون اساسي آيين‌‏نامه‌‏ها و قوانين عرفي جامعه ايران وجود دارد. استكبار هنوز به دنبال آن است كه دين را در كشورهاي اسلامي سركوب كند و روحانيت را منزوي كند. شايد آنها از زاويه دين مسيح به اسلام نگاه مي‌‏كنند البته دين مسيح دين مقدسي است اما آنها خودشان هم معترفند كه احكام ديني براي تشكيل حكومت در دين آنها وجود ندارد.»

بازدیدهاشمی رفسنجانی ازمترو کرج

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس ازسخنرانی خوددرجمع ائمه جمعه وجماعات غرب استان تهران باحضوردرتعمریگاه قطارهای دوطبقه مترو ازمراحل اجرایی پروژه ملی قطارشهری کرج بازدیدکرده و گفت : امیدوارم با اجرای این طرح رضایتمندی مردم کرج از مدیران و مجریان برنامه افزایش یابد.
بگزار خبرنگارالبرز هاشمی رفسنجانی باکند ارزیابی کردن روند اجرای اصل 44 قانواساسی داشت: برای اجرای این اصل باید همه دستگاه ه ها اعم از مجریه ، قضائیه و مقننه همکاری کنند تا این روند سرعت بیشتری یابد.
مهربه نقل ازوی گزارش داد : اگر براساس طرح پیش بینی شده در این خصوص حرکت کنیم می توانیم تا پایان سال 1400، اصل 44 قانون اساسی را محقق نماییم.
هاشمی رفسنجانی با اشاره به بنیادی بودن اصل 44 قانون اساسی تاکید کرد : در اجرای این اصل باید از بخش خصوصی حمایت بیشتری شود.

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی