اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:9 /2/1386

بازدید کنندگان :  179 نفر

 کد:10769

چاپ خبر

عنوان خبر : ماجرای یکی از متهورانه ترين ضربات ایران به صدام در دفاع مقدس

»در روزگاري كه آتش جنگ بين ايران و عراق شعله مي كشيد ، و هر يك از طرفين مخاصمه سعي داشتند با ارائه طرحي جديد  ، طرف مقابل را فلج نمايند ، نيروي هوائي ايران با ارائه متهورانه ترين نقشه نبرد هوائي ، كه اكثر كارشناسان خودي ، ريسك پذيري آن را بسيار بالا مي دانستند ، اقذام به حمله اي نمود كه نه تنها صدام ، بلكه هيچ يك از كارشناسان جهان هرگز انجام اين ضربه مهلك را پيش بيني نمي كردند . صدام  همراه با فرماندهان و مشاوران ارشد خود در عراق ، با خيالي آسوده اكثر هواپيما هاي جنگده و تجهيزات فوق مدرن نظامي خود را به دور ترين نقطه در غرب عراق منتقل كردند. جايي كه به خاطر عدم كفاف سوخت جنگنده هاي ايراني برای حمله به این منطقه  ، يكي از امن ترين مناطق محسوب مي شد . و هرگزتصور نمي كرند روزي از همين نقطه ، مهلك ترين ضربه را بخورند .

طرح افتخار آمیز بدین صورت بود :
یک فروند هواپیمای تانکر جامبو جت نیروی هوائی ، از تهران به مقصد سوريه اجازه پرواز مي گيرد . در درخواستي كه مي گيرند اصلآ قيد نمي شود كه هواپيماي مذكور سوخت رسان است . بلكه آن را هواپيماي مسافر بري قلمداد مي كنند . در نتيجه تمام دستگاه هاي كنترل كننده ي اين مسير ، نمي توانند تشخيص دهند كه حامل مسافر نيست .
با اين ترفند ابتدايي ، هواپيماي جامبو جت سوخت رسان ، با پر نمودن مخازن سوخت راهي سوريه مي گردد . از طرفي تعدادي هواپيماي جنگنده شكاري ، با تجهيزات كامل شامل موشك و..... به فاصله خيلي نزديك در زير جامبو جت پهن پيكر ، قرار مي گيرند و به سوي عراق روانه مي شوند . در نزديكي هاي مرز ايران و عراق ،  تمام اين هواپيما ها كه سوختشان تقليل يافته بود ، از جامبو جت فوق كامل سوخت دريافت مي كنند. . توجه داشته باشيد كه رادار هاي دشمن در مانيتور خود ، تنها يك هواپيماي غير مسلح مسافربري را مي بينند !  و جنگنده شكاري هاي ما با خيالي آسوده و دور از چشم دشمن با امنيت كامل تا نزديكي هاي مرز به پيش مي روند . البته با باك هاي مملو از بنزين !
جامبو جت راهش را كج مي كند و با خاموش كردن سيستم هاي ارتباطي ( جهت عدم پاسخگويي به مراكز كنترل بين المللي ) ، راهي مقصد خود سوريه مي گردد . و در آن جا منتظر بازگشت افتخار آميز پرنده هاي جنگي مي شود .
از طرفي جنگنده بمب افكن ما ، با رسيدن به لب مرز  سرعت خود را افزايش مي دهند و از بالاي خاك عراق به سمت پايگاهي مهم در غرب كشور دشمن پيش مي روند . از سويي نيرو هاي پدافندي عراق با توجه به اين كه رادار هيچ جسم پرنده اي را غير از هواپيماي مسافر بري نشان نمي داد ، در يك لحظه غافلگير مي شوند . زماني متوجه جنگنده هاي ما مي گردند  كه آن ها مايل ها دور شده بودند .
در اين زمان پايگاه مهم و استراتژيك عراق آسوده از هر حمله اي ( همان طور كه اشاره كردم ، به خاطر دوري مسير و عدم  سوخت كافي جنگنده ها ) در خواب خر گوشي به سر مي بردند . { مثل اين مي ماند كه هواپيما هاي عراق بخواهند از روي خاك ايران عبور كرده و پايگاهي را در مشهد بزنند .! كه تقريبآ غير ممكن است .}......... در لحظه اي جهنم واقعي به پا شد ....
جنگنده بمب افكن هاي ما بدون دغدغه تمام هواپيما هاي مدرن دشمن را با همه تجهيزاتي كه داشتند منهدم كردند . همچنين با انداختن چند بمب ناقابل بر روي انبار مهمات ، تمام موشك ها ، فشنگ هاي جنگي و غيره را با اقتدار از بين بردند . و چون در همان ابتداي ورود ، تنها سنگر پدافند مستقر در پايگاه را منهدم كرده بودند ، بدون واهمه راهي كشور گرديدند . از آن طرف هم مجددآ جامبوي مادر به مقصد تهران به پرواز در آمده ، و پس از رسيدن به مرز هاي تركيه، عراق و ايران ، با اعلام شرايط اظطراري { براي اغفال نمودن مراكز كنترل و مراقبت هاي پرواز } و با خاموش كردن سيستم مخابراتي ، راه خود را كج كرده به سوي وعده گاه  راهي مي شود . و با پناه دادن به شكاري هاي فاتح ما  در زير بدنه خود ، همگي به سلامت به ايران بر مي گردند . و برگي ديگر بر صفحات افتخار آميز خود مي افزايند .
البته لازم به ذكر است ، ماجرا را من به طور خلاصه شرح دادم . در حالي كه اين طرح مشكلات و پيچيدگي هاي خودش را داشت . و از نظر اصول هوا نوردي تقريبآ غير ممكن بود . براي مثال جريان هوا در پشت هواپيما هاي جامبو ، خيلي كم است . و هيچ هواپيمائي نمي تواند در پشت آن قرار گيرد چون بخاطر نبودن هوا ، سقوط مي كنند . به همين دليل است در تمام فرودگاه هاي دنيا بعد از نشستن هر هواپيماي جامبو جت ، تا ۳ دقيقه باند فرودگاه تعطيل مي گردد و به هيچ  هواپيمائي اجازه فرود داده نمي شود . يكي ديگر از شاهكار هاي اين گروه ، خراب شدن يكي از جنگنده ها در مسير رفت بود . كه چيزي به لو رفتن نقشه نمانده بود . اما با شجاعت و ابتكار خلبانان هواپيما ها ، جملگي طوري ارتفاع را كم مي كنند تا هواپماي خراب قادر به نشستن شود .....
 اين عمليات تحسين تمام كارشناسان مسائل جنگي را بر انگيخت .  و آن ها را به تعجب وا داشت .

 منبع: انتخاب /oldpilot.blogfa

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی