اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:6 /2/1386

بازدید کنندگان :  268 نفر

 کد:10730

چاپ خبر

عنوان خبر : جزئیات فعالیت پلیس مخفی اعلام شد

»در حالی که چند روز گذشته رئیس قوه قضائیه در خصوص طرح برخورد با بدحجابی به اظهار نظر پرداخته بود و تاکید داشت که برخوردهای خشن در این طرح ممکن است نتایج عکس به همراه داشته باشد وحتی از کشاندن پای دختران به کلانتری ها انتقاد کرده بود، اما دیروز فرمانده نیروی انتظامی در جمع استانداران از مبنای برخی گفته های رئیس قوه قضائیه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت؛ هماهنگی کاملی با قوه قضائیه صورت گرفته است، دیروز جلسه ای داشتیم و اگر موردی بود به خود من می گفتند.

پایگاه حزب جوانان درگزارش خوددراین خصوص مینویسد: از سوی دیگر با وجود اینکه در پروسه برخورد با بدحجابی عکس افراد بدحجاب دستگیر شده در سامانه نیروی انتظامی بایگانی می شود و اتفاقا بسیاری از افراد نسبت به این بخش قضیه بسیار معترض بوده اند.

به طوری که به عنوان مثال دو تن از افراد بدحجاب در یکی از پایگاه های پلیس امنیت با گریه و فریاد مراتب اعتراض خود را به خاطر ثبت عکس شان در سامانه مرکزی پلیس و عکاسان جراید اعلام می کردند اما سردار احمدی مقدم به این مسئله اشاره ای نکرد و روند اجرایی پروسه بدحجابی را اینگونه توصیف کرد؛«این افراد به 4 پایگاه پلیس امنیت در تهران ارجاع می شوند که در آنجا با آنها صحبت می شود، توجیه می شوند و با حضور خانواده هایشان می روند.»

از سوی دیگر با توجه به اینکه رئیس قوه قضائیه از کشیده شدن پای دختران به کلانتری اظهار نگرانی کرده و پیامد آن را منفی ارزیابی کرده بود، سردار احمدی مقدم در حاشیه تجلیل از نیروی انتظامی استان تهران در اجرای طرح نوروز 86، خاطرنشان کرد که هیچ کلانتری و پاسگاهی مامور اجرای طرح افزایش امنیت اجتماعی نیست.

در همین حال فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به پرسش های خبرنگاران در خصوص اجرای طرح بدحجابی منکر طرحی با نام طرح مبارزه با بدحجابی شد و آن را ساخته و پرداخته خبرنگاران دانست. وی ضمن گلایه از این مسئله گفت نباید طرح ارتقای امنیت اجتماعی و اخلاقی را به برخورد با بدحجابان تنزل دهید. وی به طرح پرسشی پرداخت و گفت یعنی فکر می کنید در جامعه همه چیز امن شده و نگرانی از بین رفته است و هیچ کس دغدغه ای در جامعه ندارد؟

پلیس مخفی مستند سازی می کند

از دیگر سو با وجود اینکه بنا به گفته سردار احمدی مقدم با گذشت سه روز از اجرای طرح بدحجابی حدود 150 تن به مراجع از پیش تعیین شده به دلیل نامناسب بودن پوشش هدایت شدند و از سوی دیگر ماموران نیروی انتظامی از افراد بدحجاب اقدام به عکسبرداری و تهیه پرونده می کنند و همچنین برخی از ماموران ناجا بنا به اظهار سردار احمدی مقدم در قالب پلیس مخفی از افراد اقدام به مستند سازی و تهیه عکس می کنند اما فرمانده ناجا با اشاره به فضای اجرای طرح طی سه روز گذشته، گفت؛«نه جو پلیسی هست و نه بگیر و ببند؛ ظاهرا اجتماع خیلی هم پاکتر شده است.»

احمدی مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا مامور مخفی مبارزه با بدحجابی وجود دارد؟ گفت؛ نیروی انتظامی مامور مخفی مبارزه با مزاحمان دارد و این درحالی است که پلیس مخفی حق برخورد ندارد و فقط مستند سازی می کند.

در ادامه گفت وگو با سردار احمدی مقدم، زمانی که وی با پرسش دیگری درباره استفاده از پلیس مخفی مواجه شد، گفت؛ «پس می گویید ما چه کار کنیم؟ آشکار بیایند، می گویید چرا آشکارند؟ مخفی بیایند می گویید چرا مخفی؟ پلیس چشم ماست و با مستندسازی و تهیه عکس اگر متهم نیز جرمش را قبول نکرد با فیلم تهیه شده قادر به برخورد با اوست.»

وی مدعی شد؛«فکر نمی کنم مخالفت چندانی با اجرای طرح باشد، بلکه روی روش ها و شیوه ها مبنی بر این که رویکرد فرهنگی باشد و به اقدام های فرهنگی اولویت داده شود، نقطه نظراتی وجود دارد.»

در همین حال با وجود اینکه در روند اجرای این طرح برخی نمایندگان بعضا انتقاداتی وارد کردند اما سردار احمدی مقدم گفت فکر نمی کنم مخالفت چندانی با اجرای طرح باشد، بلکه روی روش ها و شیوه ها مبنی بر این که رویکرد فرهنگی باشد و به اقدام های فرهنگی اولویت داد شود، نقطه نظراتی وجود دارد.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین در خصوص ثبات اجرای این طرح و میزان شدت آن متعاقبا شدت اجرای آن را منوط به شدت ناهنجاری های اجتماعی دانسته و گفته اگر اوضاع به حد نرمال و عادی برگشت ضرورتی نیز برای صرف توان در آن وجود ندارد.

در ادامه سردار احمدی مقدم هدف اصلی حرکت نیروی انتظامی در سال 86 را براندازی باندهای فساد دانست و با توجه به اینکه متجاوزان حریم خصوصی در سال گذشته موجب آبروریزی بسیاری برای مردم شدند، برخورد با متجاوزان را نیز از دیگر اهداف پلیس دانست که در تیر راس اقدامات آن است. سردار احمدی مقدم در ادامه وضعیت زیر ساخت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را در حیطه وظایف پلیس ندانست و فقط برخورد با سرریزهای این زیر ساخت ها را جزء وظایف پلیس اعلام کرد.

فرمانده ناجا در ادامه ضمن اینکه از عملیات نوروزی مسوولان، فرماند هان و ماموران پلیس استان تقدیرکرد، گفت؛ پلیس این استان در کاهش تصادفات و مرگ و میرها رتبه نخست ناجا را به خود اختصاص داده و در برقراری امنیت نیز جزو بهترین رتبه ها بوده است.

سردار احمدی مقدم همچنین عملکرد مامورانش را اثر بخش توصیف کرد و گفت؛ تقدیر های مردم از طریق سامانه 197، 55 درصد بود و این در حالی است که شکایات تنها 5 درصد تماس ها را در بر گرفته است. در ادامه همچنین با توجه به اینکه شایعاتی در خصوص تغییر فرماندهی انتظامی استان تهران و حضور سردار زارعی در یکی از ارگان های شهری قوت گرفته بود، سردار احمدی مقدم به این شایعات پایان داد و گفت؛ پاسخ من خیر است و تصمیمی بر جابه جایی یکی از برترین فرماندهان ناجا ندارم.

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی