اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:5 /2/1386

بازدید کنندگان :  90 نفر

 کد:10698

چاپ خبر

عنوان خبر : عکس بدحجاب افراددرپرونده شان درج میشود

»معاون مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي تهران بزرگ گفت:از وضعيت ظاهري افراد بدحجابي كه به مقرهاي تعيين شده منتقل مي شوند عكس‌‏برداري مي شود تا جزء سابقه آنها قرار گيرد .
سرهنگ " محمد حسيني "- معاون مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي تهران بزرگ در جمع خبرنگاران با اشاره با آغاز طرح مبارزه با مظاهر بدحجابي در جمع خبرنگاران گفت‌‏: افراد بدحجاب بعد از دستگيري وارد مقرهاي تعيين شده مي شوند و در ابتدا افسر نگهباني كه متولي آنها خانمهاي پليس هستند تحقيقات اوليه را از اين افراد صورت مي دهند .
وي افزود‌‏: از وضعيت ظاهري اين افراد عكسبرداري مي شود تا در صورت تعدد دستگيري و عدم رعايت مسائل تعيين شده به مراجع قضايي معرفي شوند .
حسيني خاطرنشان كرد‌‏: در مرحله بعد با خانواده اين افراد تماس گرفته مي‌‏شود و ضمن انجام كار مشاوره‌‏اي از خانواده هاي آنان خواسته مي شود تا لباس مناسبي براي فرزندان خود فراهم كنند .
به گفته وي افراد دستگير شده بعد از تعويض لباس و اخذ تعهد به خانواده هايشان تحويل داده مي شود .
معاون مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به اينكه بخشي از افراد دستگير شده خانواده يا جا و مكان مشخصي ندارند ، تصريح كرد‌‏: وضعيت اين افراد كه عمدتا فراري هستند و خانواده ندارند كتبا اعلام مي شود و به مراجع قضايي اعزام مي شوند تا در مورد آنان تصميم‌‏گيري لازم صورت گيرد.
حسيني , يادآور شد‌‏: افراد بي خانمان جريمه نقدي نمي‌‏شوند و معمولا دستگاه قضايي‌‏ آنان را براي نگهداري با سازمان بهزيستي معرفي مي كند .
وي با تاكيد بر اينكه تنها موارد خاصي به مراجع قضايي معرفي مي شوند ، خاطرنشان كرد: نيروي انتظامي تا حد امكان تلاش مي كند موضوع برخورد با مظاهر بد حجابي قضايي نشود و تنها موارد خاصي را به مراجع قضايي معرفي خواهد كرد .
معاون مبارزه با مفاسد اجتماعي نيروي انتظامي تهران خاطر نشان كرد‌‏: گشتهاي پليس در 23 نقطه در سطح شهر مستقر شده اند كه در راستاي انجام اين ماموريت از گشتهاي مختلف در انجام اين ماموريت استفاده شده است .
به گفته حسيني عمليات رواني قبل از اجراي طرح تاثيرات لازم در جامعه داشته است به نحوي كه وضعيت جامعه نسبت به روزهاي گذشته بسيار بهبود يافته است و تعداد افراد دستگيري كمتر از پيش‌‏بيني هاي پليس است.
وي با تاكيد بر اينكه در حين ماموريت بازرسي لازم از فيلمهاي پليس صورت مي گيرد افزود : به صورت محسوس و غير محسوس تيمهاي گشتي تحت كنترل قرار مي گيرند و ماموران ما به هيچ وجه حق برخورد فيزيكي با افراد بد حجاب را ندارند .
به گفته حسيني در صورتي كه افراد بدحجاب از دستور پليس تمكين كنند پليس آنان را به مقرر تعيين شده منتقل مي كنند و همچنان نسبت به برخورد فيزيكي با آنها برخورد نمي‌‏كند .
وي در خصوص برخورد با فروشندگان لباسهاي نامناسب و خلاف عرف گفت : با هماهنگيهاي اماكن و اتحاديه مربوط توصيه هاي لازم به مراكز توزيع لباس ارايه شده است و در صورتي كه نسبت به رعايت موارد تعيين شده اقدام نكنند برخورد لازم با آنان صورت مي گيرد.
وي با تاكيد بر اينكه نيروي انتظامي تنها با مصاديق تعيين شده برخورد خواهد كرد ، افزود‌‏: نيروي انتظامي با رنگ لباس هيچ‌‏گونه مشكلي ندارد و به هيچ وجه با افرادي كه لباسهاي رنگ روشن به تن دارند برخورد نمي كند .
به گفته وي مجري طرح برخورد با بدحجابي نيروي انتظامي و هيچ نهاد و يا سازماني در اين خصوص وارد عمل نخواهد شد .
وي با تاكيد بر برخورد با آقاياني كه از پوشش نامناسب استفاده مي كنند افزود : نيروي انتظامي به زودي مصاديق برخورد با آقايان را اعلام خواهد كرد.
 

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی