اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:5 /2/1386

بازدید کنندگان :  97 نفر

 کد:10688

چاپ خبر

عنوان خبر : حسن روحانی کاندید مجلس میشود

»سخنگوي حزب اعتدال توسعه با بيان اينكه كارگروه انتخاباتي مجلس هشتم حزب اعتدال و توسعه تشكيل شده است، گفت: اين حزب درصدد دعوت از چهره‌‏هاي معتدل و ميانه مثل حسن روحاني براي حضور در انتخابات مجلس هشتم است.
غلامعلي دهقان در گفت‌‏وگو با ايلنا، گفت: اين كارگروه درصدد شناسايي مصاديق گفتمان اعتدال خواهد بود؛ چهره‌‏هايي كه آرمان‌‏هاي سه‌‏گانه «وفاق ملي»، «اعتدال سياسي» و «توسعه پايدار» را براي ايران امروز و فردا سرلوحه كار خود قرار داده‌‏اند.
وي افزود: قرائن و شواهد نشان مي‌‏دهد كه در انتخابات مجلس هشتم چهار جريان فكري سياسي عزم آن دارند كه به طور فعال وارد عرصه انتخابات شوند.
دهقان گفت: در اردوگاه تحول‌‏خواهان دو جريان فكري سياسي «اصلاح‌‏طلبان» و «اعتدال‌‏گرايان» قابل شناسايي است. اصلاح‌‏طلبان كه طيف فكري سياسي آنان را به طور عمومي چپ‌‏هاي سنتي و مدرن و بخشي از طيف ميانه كشور تشكيل مي‌‏دهند، عزم آن دارند كه با چهره‌‏هاي تكنوكرات معتدل خود در عرصه انتخابات حاضر شوند.
وي تصريح كرد: اعتدال‌‏گرايان هم كه در انتخابات 24 آذر اولين جرقه حضور خود را زدند، به استقلال و هويت مستقل طيف ميانه مي‌‏انديشند و با اين تحليل كه فضاي سياسي پس از انتخابات رياست‌‏جمهوري نهم چندقطبي است، عزم آن دارند كه با چهره‌‏هاي اختصاصي خود در عرصه سياسي حاضر شوند.
سخنگوي حزب اعتدال و توسعه گفت: حزب اعتدال توسعه تلاش مي‌‏كند حركت اعتدال‌‏گرايان را هدايت كند و درصدد آن است كه از برخي چهره‌‏هاي توسعه‌‏گراي معتدل كه در جناح‌‏بندي سنتي كشور قرار ندارند، مثل حسن روحاني براي حضور در انتخابات مجلس هشتم دعوت كند.
دهقان تاكيد كرد: پيش‌‏بيني مي‌‏شود در اردوگاه اصولگرايان با جريان‌‏هاي فكري سياسي سنت‌‏گرايان كه محوريت آنها را راست سنتي بر عهده دارد و حاميان خاص دولت نهم يعني «رايحه خوش خدمت» روبرو شويم.
وي افزود: آنچه مسلم است مي‌‏توان برخي همپوشاني‌‏ها را ميان ليست اصلاح‌‏طلبان و اعتدال‌‏گرايان با سنت‌‏گرايان اصولگرا شاهد بود اما با توجه به آنكه ساليان سال فرهنگ سياسي ما دوقطبي بوده است، مي‌‏توان چنين پيش‌‏بيني كرد كه تا دقايق آخر شاهد دو ليست عمده باشيم كه يكي متعلق به تحول‌‏خواهان و ديگري متعلق به اصولگرايان باشد.

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی