اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:5 /2/1386

بازدید کنندگان :  71 نفر

 کد:10687

چاپ خبر

عنوان خبر : ستون جهت اطلاع جمهوری اسلامی

»

  • درحالي كه خاوير سولانا قرار است امروز با دكتر لاريجاني دبير شوراي عالي امنيت ملي در آنكارا درباره فعاليت هاي هسته اي ايران مذاكره كند روز دوشنبه با ارائه گزارشي به اتحاديه اروپا تاكيد كرد اين مذاكره با هدف راضي نمودن تهران به تعليق غني سازي اورانيوم صورت خواهد گرفت . محافل غربي در عين حال اين احتمال را رد نمي كنند كه شايد بتوانند آمريكا را قانع كنند با سطحي از غني سازي براي ايران موافقت نمايد.

 

  • اكبر اعلمي نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي معتقد است دير يا زود با آمريكا رابطه برقرار خواهيم كرد. وي در گفتگو با سايت تحليلي خبري عصر ايران گفته است : « با توجه به يكدستي حاكميت به نظر مي رسد بهانه هاي گذشته ديگر موضوعيت خود را از دست داده است و برخي مقامات مسئول بطور آشكار و نهان مشتاق حل مستقيم مشكلات خود با آمريكائي ها هستند و البته اصرار دارند در اين زمينه ابتكار عمل را نيز خود در اختيار بگيرند » . با اينكه اين روزها زمزمه گفتگو با آمريكا براي برقراري رابطه از مجلس به گوش مي رسد و چند تن از نمايندگان مجلس سردمدار چنين جرياني هستند معلوم نيست آقاي اعلمي چه شواهدي دردست دارد كه اين ماجرا را به حاكميت نسبت ميدهد.

 

  • از فردوس خبر مي رسد به دنبال مصوبه هيئت دولت مبني بر الحاق شهرستان فردوس به خراسان جنوبي مردم اين شهرستان همچنان به اعتراض خود ادامه مي دهند. روز جمعه گذشته سخنان استاندار خراسان رضوي در جمع خبرنگاران و درخواست او از مردم براي پايان اعتراضات نتيجه معكوس داشت و منجر به تعطيلي واحدهاي صنفي و مدارس در روز شنبه گرديد. هم اكنون نيز مردم به اعتراض خود ادامه داده و خواستار لغو مصوبه هيئت دولت مي باشند.

  • دولت كانادا پس از گذشت دو سال از خالي بودن پست سفارت اين كشور در تهران سفير جديد خود را در تهران منصوب كرد. براساس گزارش سايت آفتاب جان موندي ديپلمات باسابقه كانادايي پس از 30 سال كار در حوزه تحولات خارجي آسياي مركزي جنوبي و اروپا به زودي كار خود را به عنوان سفير كانادا در ايران آغاز خواهد كرد. جان موندي كه آخرين سمتش مقام سركنسول كانادا در استراليا از سال 1377 تا سال 1382 بود سابقه فعاليت در حوزه محيط زيست در سال هاي اخير را نيز در كارنامه كاري خود دارد. جان موندي جانشين گوردون ونر سفير سابق كانادا در ايران خواهد شد كه در سال 1383 در پي تيره شدن روابط ديپلماتيك دو كشور به كانادا فرا خوانده شد.

 

  • « گوردون جاندرو » سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا در واكنش به پيشنهاد رئيس جمهوري ايران براي مناظره با همتاي آمريكايي اش اعلام كرد آمريكا صرفا در شرايطي به مذاكره واقعي با مقامات تهران دست خواهد زد كه جمهوري اسلامي خواسته هاي بين المللي براي تعليق غني سازي را بپذيرد.

  •  آقاي احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران در مصاحبه با تلويزيون اسپانيا اعلام كرده بود حاضر است با جرج بوش همتاي آمريكايي خود در مورد موضوعات مختلف جهاني به گفتگو بپردازد. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس در واكنش به اين پيشنهاد احمدي نژاد سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريكا گفت اگر ايران با خواسته جامعه جهاني مبني بر تعليق غني سازي اورانيوم موافقت كند ما حاضريم به جاي مناظره تلويزيوني گفت وگوهاي واقعي با آن ها داشته باشيم .

وي افزود : در اين صورت ما حاضريم در مورد هرچه كه آن ها مي خواهند مذاكره كنيم .

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی