اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:20 /1/1386

بازدید کنندگان :  95 نفر

 کد:10309

چاپ خبر

عنوان خبر : احمدی نژاد:ایران به جمع تولیدکنندگان سوخت هسته ای پیوست

 

 

»رئیس جمهورخبرازقرارگرفتن ایران درزمره کشورهای تولیدکننده سوخت هسته ای داد.

بگزارش البرزمحموداحمدی نژاددقایقی پیش درمراسم جشن ملی فناوری هسته ای پس از بازديد از تاسيسات نظنز روز ملي تكنولوژي هسته‌اي را در ميان میهمانان داخلی وخارجی رسما پیوستن ایران به تولیدکنندگان سوخت هسته ای رااعلام کرد.

احمدي نژاد درجريان سخنان خود اعلام كرد كه ايران در چهارچوب مقررات معاهده منع گسترش تسليحات هسته‌اي "ان پي تي" به دستيابي به سوخت هسته‌اي اقدام مي‌كند و اين امر حق مسلم اين كشور است و اين موضوع را آژانس بين المللي انرژي هسته‌اي و مقامات وابسته به آن به خوبي مي‌دانند و البته هيچ گزارشي نيز در خصوص تخلف ايران دراين زمينه دريافت نشده است.

رئيس جمهور ايران همچنين با صحه گذاشتن به پايبندي ايران بر مقررات موجود در زمينه منع گسترش تسليحات هسته‌اي بر ادامه فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي اين كشور تاكيد كرد.

احمدي نژاد درادامه سخنان خود خاطر نشان كرد كه سازمان ملل متحد قصد دارد اراده خود را بر ايران تحميل كند.

وي همچنين يادآور شد كه كشورهايي كه ايران را از ادامه فعاليت‌هاي هسته‌اي خود منع مي‌كنند خود نيز نبايد به فعاليت‌هاي هسته‌اي ادامه دهند ولي اگر منطقي به اين قضيه نگاه شود مشخص مي‌شود كه از انرژي هسته‌اي مي توان در زمينه‌هاي متعددي استفاده كرد كه يكي از آنها توليد الكتريسيته است و بطور كلي انرژي هسته‌اي براي تمامي بشريت مفيد است چرا كه هم ارزان قيمت تراست و هم اينكه از الودگي كمتري نيز برخوردار است.

همانطور كه قبلا هم به آن اشاره كرديم تمامي فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران توسط آژانس بين‌المللي هسته‌اي كنترل شده و از اين به بعد هم كنترل خواهد شد حال چرا بايد برخي از قدرت‌ها خواهان آن باشند كه فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي كشور ما متوقف شود.

ملت ايران معنويت و عدالت را براي برقراري صلح و آرامش در جهان لازم مي داند و در اين روز من به عنوان خدمتگزار ملت با خوشحالي تمام اعلام مي كنم كه ايران امروز جزء كشورهايي است كه سوخت هسته‌اي را در مقياس و معيار صنعتي توليد مي‌كند.

تمامي اين موفقيت‌ها به كوشش دانشمندان جوان و غيرتمندي است كه جان خود را بر كف نهاده‌اند و تحت رهبري امام (ره) باعث عزت و سربلندي كشور شده‌اند، آفرين برايران، آفرين برجوانان اين مرز و بوم و بر دانشمندان آن كه دانش هسته‌اي را براي استفاده صلح آميز به دست آورده و در جهت گسترش آن گام برمي دارند.

ما از همين‌جا دست خود را به طرف تمامي كشورهايي كه مايل به همكاري در زمينه هسته‌اي با ايران هستند دراز مي‌كنيم و آمادگي خود را اعلام مي كنيم.

انعکاس خبرهسته ای دررسانه های داخلی:

خبرنگارفارس ازنظنزگزارش داد: رئيس جمهور در آيين اعلام خبر خوش هسته‌اي گفت:دستيابي به اين فن آوري نماد استعداد و مقدمه‌اي براي گام‌هاي گسترده‌تر در علم و فن آوري است.

محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كه بعد از ظهر امروز دوشنبه در آيين جشن روز ملي فن آوري هسته اي در نيروگاه نطنز سخن مي‌گفت، اظهار داشت: حمد و سپاس او را كه ملت شريف ايران را در مقاطع مختلف ياري فرموده و بركات خويش را دريغ نكرده و او را بر بام دنيا نشانده است.
وي با اشاره به اين كه خداوند ملت ايران را ملتي با فرهنگ،نجيب، با ايمان، پر استعداد و شجاع قرار داده است،اظهار داشت: در سال گذشته در فروردين ماه و در كنار آستان قدس رضوي دستاورد دانشمندان جوان كشورمان در دستيابي به فن آوري چرخه سوخت هسته‌اي را به اطلاع ملت ايران رساندم.
رئيس جمهور افزود: اعلام اين خبر موجي از نشاط و خودباوري را در سر تا سر كشور ايجاد نمود و ملت ايران آن را به عنوان دستاورد جوانان خود ارج نهاد و در پاسداري از آن به عنوان حق مسلم خويش همت گماشت و در همه مجامع با شعار انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست، مسئولان و دانشمندان را به ادامه كار ترغيب كرد.
احمدي نژاد ادامه داد:در روز 22 بهمن سال 85 ملت ايران بر اين حق پا فشرد و با حضور حماسي خود در سر تا سر ايران زمين، حق خود را تثبيت كرد. دستيابي به اين فن آوري نماد استعداد و مقدمه‌اي براي گام‌هاي گسترده‌تر در علم و فن آوري است.
رئيس جمهور افزود:در سال گذشته شاهد بوديم ملت ايران گامهاي بلندي در زمينه‌هاي صنعتي، كشاورزي و بهداشتي برداشت و با تكيه بر استعدادها و خلاقيت‌ها رو به جلو حركت مي‌كند، از طرف ديگر شاهد بوديم دشمنان ملت ايران از پيشرفت اين كشور برافروختند و براي جلوگيري از آن برآمدند و با استفاده ابزاري از شوراي امنيت تلاش كردند جلوي فن آوري ايران را سد كنند.

خبرنگارمهرنیزدرگزارشی ازاین جشن نوشت :رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : ایران وارد مرحله صنعتی غنی سازی اورانیوم شد .

رضا آقازاده این خبر را دقایقی پیش در مراسمی که به مناسبت سالروز فناوری هسته ای در سایت غنی سازی اورانیوم در نطنز با حضور مقامات کشوری و لشکری و سفرای 50 کشور خارجی درحال برگزاری است، اعلام کرد . 
جمهوری اسلامی ایران 20 دی ماه سال 84 بعد از دو سال و نیم تعلیق فعالیتهای تحقیقاتی در راستای اعتماد سازی ، با اعلام لغو تعلیق تحت نظارت کامل بازرسان و دوربینهای 24 ساعته آژانس بین المللی انرژی اتمی فعالیت کارخانه نطنز را از سر گرفت و در مدت سه ماه تا 20 فروردین 85 با تلاش شبانه روزی متخصصان ایرانی با راه اندازی اولین آبشار 164 تایی غنی سازی خود از مرز غنی سازی تحقیقاتی در مقیاس سه و نیم درصد گذشت. 
با این دستاورد نام ایران به عنوان دهمین کشور دارنده تکنولوژی غنی سازی در جهان ثبت شد . آمریکا روسیه ،چین، برزیل و فرانسه و آرژانتین  بصورت مستقل و انگلیس و آلمان وهلند بطور مشترک در خاک هلند کشور هایی هستند که پیش از ایران به تکنولوژی غنی سازی اورانیوم دست یافته بودند. 
ایران به پاس این دستارود روز 20 فروردین را در تقویم ملی خود روز فناوری هسته ای نامید و اعلام کرد تا پایان سال 85 با راه اندازی 3000دستگاه سانتریفیوژ به مرحله نیمه صنعتی تولید سوخت هسته ای راه می یابد .
علی رغم انتظار یک ساله ملت ایران این خبر مهم تا پایان سال اعلام نشد اما محمد البرادعی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در آخرین گزارش خود در سال گذشته (اوائل اسفند ماه ) اعلام کرد که ایران طبق برنامه اعلام شده قصد دارد 10 اسفند ماه تزریق گاز هگزافلورید اورانیوم را به مجموعه 3000تایی دستگاه های سانتریفیوژ آغاز کند و این تعداد را تا اردیبهشت 86 به مرحله راه اندازی برساند .
تاسیسات غنی سازی اورانیوم نطنز در زمینی به مساحت  1400هکتار واقع شده و ظرفیت جایگیری 54 هزار دستگاه سانتریفیوژ را داراست .

این تعداد دستگاه سانتریفیوژ سوخت یک نیروگاه اتمی هزار مگاواتی را تامین خواهد کرد .
ایران طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و تاکید شورای انرژی کشور تا 20 سال آینده به 20 هزار مگاوات برق هسته ای نیاز دارد و با این هدف اجرای برنامه احداث یک نیروگاه 360 مگاواتی داخلی و دو نیروگاه 1000مگاواتی و مکان یابی برای تولید 1800مگاوات برق هسته ای را در دستور کار خود قرار داده است . 
نیروگاه 1000 مگاواتی در حال تکمیل بوشهر که توسط روسیه ساخته می شود نیز با بد قولی های مکرر مسکو سالهاست از دریافت سوخت و راه اندازی محروم مانده است . 
ایران با توجه به نیاز مبرم خود به غنی سازی اورانیوم برای مصارف پزشکی ، کشاورزی ، صنعتی و انرژی ، تاکید کرده است از مسیر تولید این ماده استراتژیک دست برنخواهد داشت هرچند حاضر است برای اعتماد سازی ، هرگونه نظارت و مشارکت خارجی را در این مسیر بپذیرد. 
با این حال و علی رغم تاکید مکرر مدیر کل اژانس بین المللی انرژی اتمی بر عدم هر گونه انحراف ایران از مسیر صلح آمیز و دقت اطلاع رسانی های تهران در خصوص مواد هسته ای ، اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل تحت فشار آمریکا از مرداد ماه سال گذشته تاکنون 3 قطعنامه مبنی بر ضرورت توقف فعالیت های هسته ای ایران در این شورا صادر کرده اند و تا قبل از پذیرش این شرط حاضر به هیچ گونه مذاکره برای یافتن راهی مرضی الطرفین برای ادامه فعالیت هسته ای ایران نیستند .
هسته ای شدن ایران با توجه به موقعیت ژئوپلتیک و قدرت صادرات انرژی (نفت ) ، جایگاه کشور را بر خلاف میل غرب با جهشی قابل ملاحظه ،در منطقه و جهان ارتقا خواهد داد .

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی