اتاق گفتگو تماس با ما اخبار روز

امروز:

  تاریخ:19 /1/1386

بازدید کنندگان :  106 نفر

 کد:10295

چاپ خبر

عنوان خبر : یک مقام مسوول:اینترنت ایران اسباب بازی است

»رياضي دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات گفت: اكنون اينترنت به يك اسباب‌بازي و وسيله سرگرمي تبديل شده است، در حالي كه ايران سالانه هزينه هنگفتي را پرداخت مي‌كند تا به شبكه جهاني اينترنت متصل شود.

دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات گفت: ۹۰درصد امور مختلف جامعه و كشور تبادل اطلاعات است.
عبدالمجيد رياضي عصر يكشنبه در دومين نشست كارگروه فناوري اطلاعات استان كرمان افزود: فناوري اطلاعات بايد در زندگي روزمره مردم رسوخ پيدا كند.
وي از دولت و بانكداري الكترونيك به عنوان دو وجه بارز فناوري اطلاعات ياد كرد و گفت: دولت سالانه براي چاپ اسكناس ۱۲۰ميليارد ريال هزينه مي‌كند كه بعضا موجب سوء‌استفاده هم مي‌شود.
وي افزود: براي ايجاد يك انقلاب در بخش فناوري اطلاعات بايد كنار هر خط تلفن يك خط ديتا باشد در حالي كه اين فرهنگ در ايران وجود ندارد.
دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات مبناي اصول چهارگانه دولت را اطلاعات دانست و گفت: بدون فناوري اطلاعات هر كاري كه انجام شود در تاريكي است.
رياضي اظهار داشت: برخلاف آنچه كه تصور مي‌شود فناوري اطلاعات فقط پرداختن به نظريه‌پردازي نيست بلكه براي تحقق آن بايد وارد مرحله اجرا شد.
وي كاربر، كاربرد و زيرساخت را سه موضوع مهم براي توسعه فناوري اطلاعات برشمرد و گفت: از هر كدام اينها كه غافل شويم بقيه نيز رها مي‌شوند.
وي بر لزوم تربيت شهروند الكترونيكي تاكيد و بيان كرد: متاسفانه كاربرها در ايران خيلي مغفول واقع شده‌اند.
او درباره كاربرد فناوري اطلاعات گفت: اگر اين فناوري كاربردي نشود در واقع بستر براي بيگانگان فراهم شده است.
دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات به مقوله اينترنت اشاره كرد و افزود: قرار بود از اينترنت استفاده علمي و اقتصادي شود اما اكنون به يك اسباب‌بازي و وسيله سرگرمي تبديل شده است.
او گفت: اين در حالي است كه ايران سالانه هزينه هنگفتي را پرداخت مي‌كند تا به شبكه جهاني اينترنت متصل شود.
رياضي با اشاره به ضرورت فراهم كردن زيرساخت‌ها در سطوح ملي و استاني افزود: تا پايان اجراي برنامه چهارم توسعه بايد يك ميليون و ۲۰۰هزار خط پرسرعت در كشور ايجاد شود در حالي كه هم‌اكنون كمتر از اين تعداد خط وجود دارد.
وي اضافه كرد: براساس هماهنگي صورت گرفته با نهاد رياست جمهوري توسعه شبكه دولت در كشور محدود مي‌شود و تمامي سازمان‌ها و ادارات به شبكه ملي متصل خواهند شد.
او از راه‌اندازي يك شبكه علمي در كشور خبر داد و گفت: اين طرح به صورت آزمايشي در تهران اجرا شده و اجراي آن بزودي در استان‌ها آغاز مي‌شود.
دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات افزود: در اين چارچوب همه دانشگاه‌ها مي‌توانند به نزديك‌ترين مراكز مخابراتي متصل شوند و پهناي باند شبكه ملي را دريافت كنند.
استاندار كرمان هم در اين نشست اعلام كرد: براساس توافق صورت گرفته با دبيرخانه شوراي عالي فناوري اطلاعات طرح دولت الكترونيك در اين استان به عنوان استان پيشرو اجرا مي‌شود.
محمد رئوفي نژاد بر انسجام دستگاههاي دولتي براي اجراي هرچه بهتر اين طرح تاكيد كرد.
همچنين در اين نشست مشاور دبير شوراي عالي فناوري اطلاعات چگونگي اجراي طرح دولت الكترونيك و پروژه‌هاي دبيرخانه اين شورا را تشريح كرد.
موسي خواجويي گفت: طرح دولت الكترونيك بر پايه مديريت مصرف سوخت، افزايش سطح خدمات و مديريت مناسب بر تمامي سطوح درآمدي جامعه تدوين شده است.

  • اینکه گفته اند اینترنت اسباب بازی شده است برای اینست که ایشان توجه ندارند یا آگاه نیستند که انسان همیشه طالب انواع بازیست و به همین جهت به تماشای مسابقات و بازیها مینشینند. اما انسان هائی که طالب علم هستند از هر جا از جمله اینترنت استفاده میکنند و صدایشان هم در نمی آید. بسیاری از جوانها بسیار پیگیر در سایتهای علمی مشغول پیگیری علوم مورد علاقه شان هستند. و این حرفهای نا مسئولانه ممکن است باعث ناامیدی آنها گردد. پس بهتر است اینگونه حرفها و کزارشات اگر هم گفته شد منتشر نگردد.

نظرات و پیشنهادها:
آدرس پست الکترونيکي :   

فهرست عناوین

» صفحه اصلی

» عناوین کل اخبار

» اجتماعی

» اقتصادی

» سیاسی

» علمی

» فرهنگی

» ورزشی

» استانها

» خارجی

» خبر های منطقه  کرج

» گزارش و تحلیل

» عکس ها

» گفتگو

» یادداشت ها

» مقاله

» پیوند ها

» سرگرمی و امکانات

» جستجوی خبر

http://www.qadrmedia.tv

عناوین کل اخبار  | اجتماعی |  اقتصادی  | علمی | ورزشی | سیاسی  | فرهنگی